Hírek : ...Siklott Szili... |
...Siklott Szili...
Hugh 2012.11.07. 17:02

Amíg Pécsen voltam nem ment minden simán...
2012 November 3.-án siklott a 433 216 pályaszámú Szili. Az állomás Szentlőrinc felé álló végén található váltókörzetben, minden gyanú alapján aláváltottak. A gép 12 óra 14 perckor lépett le a sínről a menetirány szerinti hátsó forgóvázával. Éppen a fűtőház felé gurult kitérő irányban amikor valószínűleg megtörtént az aláváltás. A gép komolyabban nem sérült, ám ami még fontosabb az, hogy személyi sérülés sem történt.
Még azon a délutánon megérkezett Dombóvárról a segélyszerelvény egy Szergej segítségével. A gép este hatra vissza volt emelve a sínekre. A vasútállomás azon része ahonnan nem indultak személyvonatok, vagyis az 5. vágánytól teljesen feszültségmentesítve volt. A Szili felett nem kellett a vezetéket megbontani mivel a gépet alulról, és oldalról Lucas emelőberendezés segítségével tudták visszaemelni. A gépet bevontatták a fűtőházba, és félrerakták. Majd másnap megfordították (hogy ne a sérült felével előre keljen Dombóvárra elmennie) és a csoportemelőn megemelték. Itt alkatrészek visszaszerelése következett. Vissza kellett helyezni a kígyózásgátlókat és az összes gumirugót meg kellett igazítani. Mivel a forgóvázaknak csak elméleti forgáspontjuk van így az összes elmozdult. A gépről hiányzott a pályakotró és a vevőfejek hiszen az emeléskor az is le kellett szerelni. A gép legnagyobb hibája a siklott forgóváz belső felén keletkezett. (Mind a két forgóváznak a belső végén, vagyis nem a gép eleje felé hanem a légtartályok és az akkuláda felé eső részén van egy fordulás szabályzó. Az aláváltás következtében, a túlzott fordulás miatt ez a szerkezet a siklott forgóvázon megsérült. Ezt a szerkezetet le illetve ki kell vágni az alvázból és újat kell helyette felhegeszteni.). A gépet mikor visszatették forgóvázaira részt vett egy futásbiztonsági vizsgálaton, ahol megállapították kell-e sebességkorlátozás. A végeredményt nem tudom csak annyi biztos, hogy a gép Dombóváron van és talán már meg is javították.

A gépet az állomáson a 2005 Mazsola mozgatta. A képen fordítás közben látható a siklott gép.
A csoportemelő felé tart a gép.
Azok kedvéért akik nem ismernék ezt az emelőrendszert azoknak egy kisebb dokumentum elérhető ITT.
A következő, s egyben az utolsó részben a fűtőházi élet kerül bemutatásra.
Jó nézelődést!
|